Monday, January 19, 2009

2009

salam....
xtau nk mula dr mana... so mula dr memane je laa.. bkn ade org kisah.. huhuhu.. awal2 tahun lg.. da berwarna-warni dah idup aku...

bermula ngan status aku keje kt celcom.. huuhuhu.. keje mmg agak stress tp sempoi + member2 yg best... buat aku enjoy nk p keje.... bak kate memember aku ni xde rupa pon utk jadi cust service. ahakss... jahat sgt ke aku ni???

setiap ari aku dgr masalah org.... dr celcom arr ni... xkurang gak cust yg mental.... tah pape jek... tp aku tau diorg x marah aku... diorg marah celcom.... wat pe nk terasa.... i'm using maxis.... ahakss... dr cite aku selesaikan masalah org.... mmg byk arr... yg kelakar pon ade.... yg paling aku igt... ade makcik tu tipon aku... dia ckp nk wat komplen.. aku tye arrr pasal ape... igt nk SD staff ke *SD= service delivery.....* rupanya nk wat aduan sbb tepon umah dia kena hempap pokok yg tumbang mlm sblm tu... aku pon dgn nada tahan gelak... aku ckp arrr 'makcik. ni celcom, bkn telekom.' makcik tu pon balas... 'ye ke?? makcik xtau celcom ke telekom. hang xbole tlg makcik ke? makcik nk wat komplen je ni' FYI makcik tu org kedah. episod suka duka jawap tipon akan berakhir kt kedai d pulau tikus... ahakss... ahli sidang mesy akan bentangkan citer diorg... so gelak mmg ilang arr stress... mak mertua lalu pon xheran....

then ade plak org ckp aku nk bermasalah.. huhuh... ye ke... tah la... konon laa aku trima jek... eheheh... at least ade bahan nk borak... sbnr nye aku jenis xsuke beban pale ngan masalah... aku relax je... ade masalah aku settle pelan2.... sbb aku xske gelabah....

ade org nk jadi consultant aku??? aku hargai... tp aku xperlu.. yg aku perlu hanya kawan2.... yg berkongsi masalah.. rahsia... kejujuran dgn aku... bkn yg hanya dgr masalah aku... tu hubungan 1 hala.... i don't like....

time gaji tibe aku dpt check.... perghhh da ptg jumaat time tu... so xdpt nk bank in kan... since bank kt raja chulan... and ade sorg kawan ni dgn rela hati hulurkan aku duit... for me to balik kg.... to siah.. aku akan igt ko smp bila2....

even xde org hargai kepulangan aku.. tp at least aku ade kawan2 yg aku tau sgt baik.... ni buatkan aku rasa berat ati nk tglkan celcom... sbb aku kenal byk erti friendship kt cni... friendship ni kena give and take.... kitorg dtg dr pelbagai background... even ade antara diorg yg lbh muda dr aku.. but hv minded macam kami sebaya...

aku xtakut dsakiti... sbb aku dah rasa mcm2 rasa dsakiti... tp aku xsuka org yg bermain dgn byk perasaan... tp aku xbenci... malah memaafkan... life aku simple... aku xsuka musuh2... tp aku xleh bkawan ngan org yg hanya tau susahkan aku... tp bila aku susah diorg xde....

pade kawan2 aku nk nsihatkan setia laa pd yg satu... kalo nk idup bahagia... kekadang dlm idup ade bende yg kite kena selfish.. kite kena pk utk diri sendiri sblm kite bantu org lain....

blog aku jd diari jap.. ahakss... aritu duit abes wat roadtax and insurans n installment... waaaaa.... xpe arr... biar xde duit janji utang xde... btl x???

aku nk anta notis.... sbb aku kena send notis 7 days.... so pastu aku akan keje kt uda holdings.. wish me luck....

all the sad2 story.... aku jadikan pengajaran... yg good2 story... aku akan igt... selagi hayat dkandung badan... ahakss... januari... ooo januari....

ermmm TARGET pasni >>>>>teruskn munajat cinta... and try to find superhuman... yg leh change my whole life......

0 budak itam komen: