Tuesday, April 28, 2009

gl00my day....


every year... on this date... for the past 7 years... aku merasakan kesedihan...ermm kenapa??? tah laaa... pd hari ni 7 thn lepas my father left me and my family without any warning... any sickness...

dr smlm aku da rasa kesedihan... so aku decide utk x balik awal smlm.. aku ronda sorg².. until aku rasa sangat penat.... (ermm luckily aku da isi minyak time gaji hari tu)... as aku menyewa sorg... so kalo aku balik umah sure aku xtenteram.... dlm kul 7lbh.. baru aku balik... otw tu bf aku lak call.. serba salah aku nk jawab.. since aku bkn berada kt umah.. aku x nk dia buruk sangka.. lagipon dia baru je balik operasi....

so smp je umah aku call dia... aku tipu ckp aku p kedai beli makanan... rasa bersalah gak... tp aku x mampu nk cite perasaan aku kt dia... aku tau dia cm x percaya... aku wat² yg aku hepi... actually part of it mmg aku hepi... sbb dia da selamat pulang.....

then dia ckp suh aku makan dlu... kesempatan tu aku guna untuk mandi2.... and tenangkan ati aku..... so pastu aku msg dia.. dia ckp tgh ade keje sket... so aku diamkan aje...... aku sms.. if sume da settle bgtau.. nk sgt ckp ngan dia mlm 2... ahaksss....

dlm kul 10 lbh kot... dia sms.. ckp nk call....sbb keje da setel... aku pon ok je,,,,.. perasaan bersalah menghujani hati aku.,. aku bgtau gak yg td tu aku bkn tgh beli makanan... tp br nk balik... sbb nya ati aku xtenteram... syukur dia paham.... bila aku cite kan situasi aku... then dia tya aku da sedekahkan al-fatihah or anything else utk arwah... aku ckp ada.,... then dia suh aku byk² sabar.. airmata aku da berjurai² jatuh... and.. pg ni aku p keje... ngan mata yg agak bengkak....

b ckp.... if dia ada dgn aku.. maybe dia leh comfort me... ermm really i need u that time b... tp x pe laaa aku redha.. ade hikmah sebaliknya... and b suh aku byk2 pray for my father...

1 benda aku terkilan.. yg aku rasa dr dlu aku impikan... tp smp skrg xtertunai... aku nk wat 1 kenduri 4 my father..... guna duit gaji aku sendiri... tp smp skrg aku x mampu..... hopefully next year aku mampu.. insyaAllah... nothing much i can do for him now. only... doa yg dpt aku kirimkan...

cuma aku harap.... for u guys yg still ade both parents.. hargaila... suatu masa dlu... aku pernah cakap.... kang bagus dia xde...sbb bapa aku ni kinda bossy dan Tuhan makbulkan doa aku... bila dah hilang tu.. baru aku rasa betapa pentingnya dia dalam idup aku... betapa byk bakti dia terhadap kami sekeluarga.... btl laa org kata... bila kite kehilangan sesuatu.. baru kita akan hargai...

aku igt lg... 1 ketika... time tu mmg kami ade financial crisis.... time ekonomi gawat... kt umah xde ape² utk d makan.... my father kuar dgn rm3 ditangan... dia ckp... jgn risau.. dia akan bwk balik duit.... and betul dia kotakan janji dia...of course laa dr sumber yg halal... susah senang suka duka dlalui bersama....

aku mmg kurang sket ngan my father.. since aku duk asrama.... so bila aku mula nk bermanja2.. Tuhan da jemput dia.... time tu family mmg mula stabil... my father set up his own company...

1 je yg aku terkilan... dia pergi.. tanpa ada mak aku also me and my siblings di sisi... bapa aku cm da sediakan everything.... mcm dia tau dia akan pergi tinggalkan kami... bcoz since dia pergi... xpernah lagi kami merempat... now i know... he's the greatest father.... so aku cuba ikut jejak langkah dia... aku amik the same degree he had.... try to work in the same company he used to work... kt melaka... which aku do my practical training there... and diorg tempt kan aku di unit yg bapa aku penah handle b4 dia pencen...and seorg lelaki yg dia pernah didik.... now become head of that department.. he told me a lot about my father... how much he adore my father... and aku bangga... kata org harimau mati meninggalkan belang... manusia mati meninggalkan nama... until now.. aku cuba utk daptkan kerja kt sana... since it's government sector.. ade laa byk prosedur... aku akan terus mencuba.. mana tau 1 day aku akan terajui PKNM... (perbadanan kemajuan negeri melaka) insyaAllah..

to my father... hopefully.. tenang dan aman di sana.... hanya doa yg dpt d kirimkan........ Al-Fatihah..

2 budak itam komen:

Meleana said...

Sayang..
Tabah k..
Aku sedekahkan jugak Al-Fatihah kart abah ko..

Seyes.. ako sebak baca entry ko nie..
Air mata ako pon tkleh bendung.. mengalir jgk..
Aku membayangkan diri aku kart tmpt ko..
Where situasi yg ko cite antara family ko tuh.. exactly like wat we're facing rite now..
And abah aku pon berperilaku seperti abah ko..

Bile aku baca camtuh.. aku jd takut..
Aku sayang abah aku sgt2..
aku harap.. die dpt merasa duit yg die sgt tunggu2 kan.. utk 9 bln jek lg..
Sbb aku phm.. financial crisis yg die tgh alami skrg..
Sebak aku... Thumb up tu yu dear!

(Adehhh.. bole tk air mata aku tanak stop.. Demmit!.... Huhuhuhu Gi toilet dulooo~)

~natasha~ said...

bongok laaa ko ni... aku lak yg cm nk nangis wehh... wakakakaakaaka