Monday, November 23, 2009

alkisah jambatan pulau pinang


ni kisah aku n kawan² ujung mgu lepas..... sorg kawan aku dtg dr melaka... sbb nk menghadiri majlis perkahwinan seorg rakan kt penang ni... ahaksss.. waniey namanye...


aku tatao ni laa 1st time dia menjejakkan kaki ke pulau pinang.. ermmmm giler laa.. umo da 25 thn tp penang pon xpenah p... lawak je aku rase.... dah dtg penang... tentu laaa teringin nk nek jambatan pulau pinang... tu adalah aktiviti wajib... btl x????


member ni bwk laaa dia p berjalan.. pade hari dia smp kt penang... ahakss... smp kt butterworth... naik laaa 1 flyover tu... dia punye laaa wat muka sedih.. syahdu... muka teruja.. muka ala² kartun shin chan laa.... kitorg pon pelik arrr.. apsal arr minah ni.... maka bertanya laa sekalian alam kepadanye....


'woit... ko nape?? berdrama² bagai.... kemain lg... '


dia jwb....


'aku excited arr.... nek jambatan pulau pinang...1st time dowh..'


aku bimbo jap... pastu baru paham... kami ketawa laa bagai nk rak..........


'woi... ni bkn jambatan pulau pinang... ahakss... ni kt butterworth... ko blom naik lg jambatan... tu kt blah sane tu jambatan' sambil tunjuk ke arah kiri...


sedap giler dpt gelak berdekah2 bile ade org excited kemain... mmg drama queen arrrr dia ni.... ade ke dia igt jambatan kt butterworth tu jambatan pulau pinang....mmg laaa ade sket cm jambatan pulau pinang.. tp bukan.. just mini jek.... jambatan ni.. akan lead korg ke 1 tempt.. namanya pantai bersih kot... tempt org mancing.. n merendek.. ahakss... aku takut nk p sane... xmemasal kena cekup... housemate aku slalu gak ajak lepak sane... nyaman dowh.... tp x syok arrr... ramai sgt kapel... dok beromen celah batu... nasihat ikhlas dr aku.. dr korg romen2 kt batu tu... better check in... wat sakit badan... aku yg tgk pon.. sakit gak... ahaksss..


pastu aku cite arr kt kawan kt tempt keje aku.YANA.. dia pon ckp...


'aku pon penah tipu sedara aku time dia dtg penang... dah laa dtg malam... sibuk nk nek jambatan pulau pinang.... ape ade memalam if p island... aku bwk dia nek jambatan kt butterworth tu... aku ckp tu laa jambatan pulau pinang.....'


lg keji minah ni.... ahakss... tp ok pe... nek jambatan ni 50sen jek kt jambatan pulau pinang rm7.... busuk2 pon rm5.20.... sape nk rugi.... aku?? aku pon tamao.....

0 budak itam komen: