Monday, August 3, 2009

warga tua........... to old to be like that

Warga tua teras masyarakat hidup lama
Penuh jasa setia pada negara
Didik anak dan cucu
Ke arah matlamat kita

Lama sudah kau hidup teruji
Penuh ranjau dan rintangan
untuk kemerdekaan
Kitalah pewarisnya
Di dalam negara bertuah

Korban jiwa untuk keluarga
Masyarakat dan juga nusa
Bagai obor dan pelita
Berkhidmat, berbakti, berjuang
Di mana jua berada

Wahai anak bunga bangsaku
Hargailah jasa ibumu
Patuhilah pesan ayah
Titah kasihnya di junjung
Di mana jua berada….


korg penah dengar lagu tu?? time hari WARGA TUA sure lagu tu femes... ahakss... so hayati lirik² lagu tersebut... then fokus ape aku nk cite... cehh cm lecturer lak...

ari sabtu.. mlm... kira2 jam 9... aku n b p ke midtown cafe.. kt jalan tun razak tu... p makan laa... lame gak lepak kt sane.. restoran tu.. ade open karaoke.. yg best nyer tu. yg karoke tu.. sme stok2 yg dah maghrib² ala² nk ke isyak umurnye... berebut² bila kaunter pendaftaran dibuka... tergelak aku dgn keadaan tersebut... so aku ngan b pon makan je laa.. sambil dgr hiburan yg x seberapa tu.. sbb sme syok sendiri...

ade gak kelibat lelaki muda kuar ngan pempuan tua.. cm tu gak sebaliknya.. gaya memasing daring nk mampos... dlm ati aku... diorg ni tgu mid night kot... nk p dangdut... wakakakkakakaka...

bila da setel sme... kitorg pon nk blah laa dr ctu.. dkt kul 11 dah time tu... cadangnye nk p uptown danau kota pastu... so berjalan laa kami kt parking keta... huhuh.. aku xde laa perasan pape... msk keta b kate...

org keta sblh tu... tgh beromen...
aku kate....
ye ke???
sambil menjengah dr dlm keta.. ermmm xnampk plak... sbb mmg gelap kawasan tu...

b kate...

ishhh geli..... org tua..... dedua dah tua...


aku pon terbayang.. and aku merasa sgt geli... yuckkk...

aku tye b lg...

diorg bogel ke???
wakakkakaa.. b kate...

x.. tp tengah bercium n meraba²...
perghhhh x padan dgn tua org tua ni...aku pon jenguk lg.. x nmpk pape...just kedua2 seat dpn dah pon direbahkan.. sah² ade org tgh beromen.. btl x???

aku ckp kt b... wat malu jek... kite yg muda pon x terpikir nk wat cm tu... sengkek sgt ke smp dlm keta pon jd nk lepas nafsu..

otw ke uptown.. smpt lg kami berborak pasal tu... aku wat spekulasi.. ermmm mesti salah sorg tu dah ade pasangan len.. ataupon masing2 mmg da ade pasangan... tp gatal nk men ngan yg lain.. ubah selera katanya... wakakakaka

cuba ko tgk lagu tu..... DIDIK ANAK DAN CUCU.... WTF?? layak ke nk mendidik kalo ko sendiri xreti nk didik diri sendiri.. ape nk jd dengan dunia..

org slalu pandang serong pada anak muda... bila blaku ape semua... bg aku tu normal.. bg anak muda.. darah muda.. sifat ingin tahu tu membuak2.. so kalo org tua pon cm tu...cm ne... ape pandangan org???

utk org² tua.... micheal jackson pon meninggal pada usia 51 tahun.. so untuk anda.. anda... anda... dan anda... xpayah laa cm tu.. better korg bykan ibadah.. dah lame sgt korg idup kt muka bumi Tuhan ni...

b kate... x mau lg p makan kt kedai tu... aku pon setuju... ahaksss...

0 budak itam komen: