Sunday, October 18, 2009

iktibar....

ape pendapat korg if ade org yg sanggup menganiaya org len... dgn melakukan perkara2 syirik dan terkutuk... smp sanggup mengaku dirinya TUHAN.......

perkara ni terjadi pada family aku.. aku cite bkn utk buka pekung di dada tp sekadar iktibar... and supaya korg lebih berhati2 bila berkawan....

ini kisah family aku dgn jiran aku.. yg dulunya sangat rapat makcik ni ngan family aku..... since bapak aku meninggal.. hanya dia yg slalu bersama2 mak aku... adat laaa merantau.. mane ade ramai sedara dekat melaka tu...... dia nk duit mak aku bg... nk ape sme mak aku bg... adik2 aku pon... if mak aku xde.. diorg rajin p umah makcik tu... makan...minum.....

dlm famly.... aku je yg x rapat sgt ngan makcik tu... sbb aku skola jauh... then blaja lg jauh..... so aku kurang terdedah dgn dia....

sejak aku blaja kt sabah... mak aku dah kurang bkawan dgn dia... tah mcm mana... mak aku ni sering kena histeria.... dia pon berubat..... mula2 xtau sape puncanya.... lama2 br dpt tau dia.... sbb dia mengaku sendiri.... org yg pernah tgk org histeria mesti paham maksud aku..... sbb tukang ubt tu akan tyee... sape tuan dia.. maka dia jwb laaa name org tu.. siap nama penuh lg.....

dia kate... sejak mak aku x kwn dgn dia... dia jd susah... duit xde.. sbb mak aku cm jd pakturut... nk duit bg.... pastu dia kate... igtkan pas bapak aku meninggal mak aku jd susah.. tp makin senang... siap tukar keta....

tu sme rezeki.... Tuhan yg bg.. kite mana tau........ syukur laa apa yg ada... yg aku sedih tu... makcik tu leh kate.... nk seksa mak aku smp mati..br dia puas ati...... tp until now x mati2.... sayu weeiii aku dgr... ade gak manusia yg sanggup wat manusia len cm tu... xde hati perut ke...... aku slalu gak ikut mak aku p berubat... lama dah mak aku menderita... tp dia cekal n tabah... smp skrg... dia masih mampu bertahan... aku rasa... if xbebetul... bleh jadi gila dibuatnye....... mungkin sbb anak2 dia masih bertahan.......

antara perkara yg slalu makcik tu ckp.. bila mak aku dirasuk.. adalah.... lebh kurang cm ni laa ayat dia

aku org perak... aku xkan keluar dr perak selagi x penuh ilmu didada....


aku benci org perak... serius.... aku bkn nk provoke... tp aku xtahan tgk apa yg berlaku... maafkan aku org perak.... sbb byk aku dgr mengenai mereka yg dtg dr perak ni... adik aku sendiri pon penah terkena dgn org perak..... tah laa.... aku ade sebab aku tersendiri...

raye hari tu... aku n family... pg beraya kt umah ayahanda pekida.. kt melaka... tetibe kt umah org tu mak aku kena histeria..... nasib bek org tu tau serba sedikit ilmu mengubat..... so kt situ terbongkar 1 rahsia yg selama ni... makcik tu xpenah bg tau....

dia kata.. selama ni.. if kitorg pg rumah dia.. dia hidangkan makanan sedap2... jgn igt dia bg makan benda elok2..... daging...yg dia masak... adalah daging kucing.... air yg dia buat.... dicampur dgn benda2 x elok..... tersentak aku dgr kenyataan dia tu... tp aku x terkena... since aku x slalu ade kt umah.... dan dia sentiasa buat family kami porak peranda.... mmg kami adik beradik slalu bergaduh... dia lah puncanya.... sedih rasa hati aku.... smp cm tu dia hina kami.... mmg neraka lah tempat dia tu.... kami suruh dia mengucap.... dia x nk.. dia kata dia lah tuhan....

kadangkala aku nk aje bwk family aku jauh dr tempt tu....tp apakan daya.... masalah semua.... bkn senang nk cari rumah... lg pon rumah yg kami duduk pon.. rumah sendiri....

smp skrg mak aku masih lg skt2.. bkn setakat mak aku... adik2 aku pon turut terkena tempias...n sape2 yg tlg mak aku pon akan terkena gak.. jahat btl... nape laa org jahat ni lambat mati....?????

1 budak itam komen:

Kerja keras adalah energi kita said...

salam kenal mudah2 berkunjung balik