Thursday, July 9, 2009

JODOH,,,,

saje nk cite ttg jodoh kali ni... bkn pe... bila terkenangkan diri yg dah nk msk 25 ni.. cm sayu je ati terkenang bab jodoh ni.... tp x kurang gak pengalaman² lalu yg byk mencorakkan warna warni lam idup aku.. smp kekadang sifat n tingkah laku sendiri pon berubah..

bile sebut pasal mak bapak... for sure mak bapak nk kite brkawan dgn org yg baik... terjamin masa depan....aku yakin.. sme ibu bapa sepesen cm tu... btl x??? mane ade ibu bapa yg suh anak dia kawen ngan samseng... penagih dadah... mak hayam ade laaa kot suh cm tu... aekekkkekeke

mak aku plak jenis yg xkisah ttg sape lelaki aku kawan.. janji tau bwk diri.... setakat arini... aku rasa dah 6kali aku bercinta secara serius.... tp hanye 2 org yg terakhir je aku penah bw p umah...jumpa family aku... mak aku mmg percaya sangat yg ex aku... (no 5) 3thn aku kawan ngan dia.. dr mak aku xske jd ske.. tp akhirnye kecundang... seseorg kate jgn salahkan org len kerana perpisahan.. so xpe.. aku salahkan diri aku... tp rugi masa 3 thn.. malu lg dgn family.. tuhan aje yg tau.. kalo ikutkan mmg lama dah nk clash... tp kenangkan family.. maka aku bersabar... smp tahap aku x mampu nk sbr ngan dia...

so skrg ni aku ngan lelaki ke 6... bg aku dia ni laa lelaki terakhir lam idup aku..aku dah xsanggup laa nk berkenalan ngan org... tukar2 no fon... gayut mlm².. cite ttg diri memasing... ishhh.. so aku mmg mengharapkan ada jodoh antara kami... hubungan mana x dilanda badai... ramai org kate.. aku byk amik perangai bengis ex aku yg no 5.. which is sabahan... mmg baran org nyee... tah laaa aku pon rasa cm tu... smp kdg2 aku xmampu nk kawal perasaan aku dr marah.. teruk nye aku...dgn ex aku tu mmg aku memberontak. sbb dia yg ajar aku supaya kuat melawan... so terbAWAk plak pada new relationship... hehehehee... tp aku syg giler kt bf aku skrg... jgn tye nape.. aku xde jawapan...

so susah kan bile kite salah berkawan... tp tentu ada hikmah kenapa Tuhan bg kite jumpa dgn pasangan yg salah... so redha je laaa...

korg pon mesti kan.. ade mak bapak ckp... cm suh cari doktor laaa engineer laaa.. ape laaa... aku xpenah lak mak aku ckp cm tu... cuma aku sendiri ade pengalaman pribadi..

aku penah laa diperkenalkan oleh seorg kawan.. kepada seorg lelaki ni.. dia doktor... pakar sakit puan... muda gak lg... around 29... then dia xkawen lg laaa... so dah nk kenal kan... aku on jek.. but seriously.. mmg aku x leh nk masuk arrr ngan pale otak dia.. everytime borak.. sure ttg kerja.. pastu cite ttg pembedahan yg dia br wat... erghhh aku x sanggup... that's why aku rasa doktor hanya sesuai kawan ngan doktor.. sbb diorg je paham dunia diorg... so aku ckp laa yg kite x serasi... better trus kawan je... dia marah.... trus xnk kawan ngan aku.. xkisah laa...hehehe

ngan engineer pon aku penah kawan... engineer ni ok sket laa.. still leh masuk lam life diorg... tp quite gatal laaa... smp aku pon x pasti.. dia ni nk kapel ngan aku ke nk skandal je.. no way.. better aku menjauh.. b4 aku terlalu syg kt dia.. huhuhuuhu...

so aku prefer lelaki yg biasa².. yg bukan terlalu senang.. dan bukan terlalu susah... sederhana... lelaki mcm ni... lebih byk masa utk spend ngan aku.. and the speciality yg perlu ade pada lelaki yg nk mendampingi aku adalah SABAR.... sbb aku very unpredictable person...

yg penting... aku nk kebahagiaan..


P/S: Jeles tgk kawan² yg dah kawen n ada anak...

0 budak itam komen: