Monday, July 6, 2009

weekend.....

weekend aku balik melaka... and dapat laa aku jumpa bang toyib.... ikutkan ari jumaat tu dia duty... mmg aku frust gilerrr la.. tp xpe arr aku balik gak since kt aku pon kt melaka.... otw tu bang toyib msg... ckp dia dpt duty half² sbb dr siang dia jek duty.. so mlm suh yg lg sorg lak duty sensorang... dia ckp dia leh kuar.... tp xtau kul brape br setel....

aku smp melaka around 7 lbh...aku pon p umah bapa angkt aku dlu... sementara tgu dia siap wat keje.... dlm kul 9stgh tu b call ckp dia tgh siap2.. aku pon bersiap laaa

so mlm tu weolls pg laaa dataran pahlawan.. lepak²... nostalgia tempt tu... mase lom kapel.. slalu kami overnight kt sane... duk atas padang cm bangla... tp ok what skali skala cm tu... sesi luahan perasaan.... ape yg terpendam... mmg touching....

dah duk borak² smbl tepuk² tampar.... weolls lepak kt subaidah... dataran pahlawan... pe lg makan.. lapo giler aku time tunggu dia... kt sblh dataran pahlawan ni ade 1 port utk nyah cari pelanggan.. slalu kalo weolls lepak sane... nampak laaa nyah ngan bdk2 muda dok bargain... wakakakaak... aku paling seram time lepak kt situ bila b nk p toilet... toilet kena laa lalu kwasn² tersebut... mane tau diterjahnye.. mau menjanda akak......

so pastu kitorg balik arr.. umah bapa angkt aku yg still lom tido setia menanti kami balik.. ahakss...

esok nye plan nk p mkn roti canai.. sume bangun dah terlajak... aku dah bangun tp b masih lg terbongkang kt ruang tamu.... berselubung.. sejuk laaa konon....

so siap mandi² p laa pasar.. sbb aku teringin nk makan siput sedut... aritu aku p umah bapa angkt aku ngan b menu yg same gak.. tp yg dlu pedas nak mati... hahahha.. so what... aku ske pedas.... yg ni aku kurangkan laaaa...

balik umah masak².... cm biasa laaa b tolong aku kt dapur... ermmm siput tu sedap jek aku rasa... wakaakakakka... laju jek sume makan..... tmsk b...

ptg kitorg p cabut ubi kayu kt blkg umah... b kononnye x reti.. senang beli kt pasar... cian kena dera ngan bapa angkt aku... ko sendiri yg nk dtg sane.. tp best laa... aku n b xperlu duit yg byk utk bergembira... boleh suit dgn semua keadaan.... ari sabtu.. kitorg just kt umah jee.. xkuar pon...

ari ahad.... bapa angkt aku nk p umah org kawen ngan anak buah dia.. so aku kena laa msk utk nenek... aku masak bendi goreng... ngan sambal ikan pari... b kate x penah mkn sambal ikan pari.. dia tye sedap ke?? aku ckp tah.. rase laaa... dia kate pari best wat bakar jek..

pastu aku tgk berselera dia makan.... n dia puji sedap... mcm mak dia masak... ermmm excited gak aku.. dpt pujian dr org tersayang... dapat jamu dia makan.. even bkn lauk yg mahal²... aku puas bila tgk dia makan dgn seronok n puas ati... b kate kalo cm ni.. ari².. bertambah gemuk dia.. hahahahahah

ikan pari tu ade 5 ketul.. nenek makan 1... aku makan 1... b makan 2.... dia ckp kalo x de org len.. dia dah makan yg last tu... pastu dia p makan sambalnye aje... jadi gak.... bila bapa angkt aku balik.... aku tgk dia p dapur lik... p makan sambal tu lg.... ngan nasi... cehhhh btl2 berselera dia ni...

so pastu kitorg p jenjalan... p mkn cendol.. huhuhuh. xtau nape aku skrg addicted pd cendol... ni sme gara² fatheem laaa ni... yg slalu memanjakan diriku dgn cendol... ahakss.. eniweiii thanks fren.. cendol kafe mmg best.... blanje laaa slalu.... huhuhuhhu

after jalan² yg x seberapa tu.. balik laa kami ke destinasi memasing....

aku ske mgu ni..sbb kami x gaduh².... ahahahahahhaa....

0 budak itam komen: